Sååå Kluuuven!

Första dan i skolan idag, första dan i SPKU2. Började med lektioner och allt som vanligt på en gång, kändes tråkigt och defenitivt jobbigt, jag tycker dom borde bjuda på fika och att vi skulle leka en massa lekar istället. Men det kanske inte är så på gymnasiet, vi kanske är för stora för sånt? Antar att det är jag som är omogen och fast i det gamla. hihi. Jag är som Peter Pan, kommer aldrig att bli vuxen? Känns nästan som det.
Aja, hursomhelst så känner jag redan nu, att bara efter en dag i plugget så vill jag byta. Linjen är det väl inge vidare fel på, förutom att det är så mycket.. Men det är mer det att jag verkligen verkligen inte trivs på skolan, och då menar jag VERKLIGEN. Trivs inte i Järpen. Bott här så länge, vill komma bort. Vil flytta till stan. Bara börja om på en ny kula. Tror jag skulle må bra utav det!
Är så sjukt jäkla kluven bara, vet inte hur jag ska göra, och har sån liten tänketid på mig!
Gaaaah! jag blir tokig!
Känner att samhälle är en bra linje för mig som inte vet vad jag vill syssla med när jag blir stor, så skulle helst bara villa byta och gå det fast i Östersund. Men då var det fullt, vilket jag nästan förstod. Och Omvårdnad 2 kunde jag inte heller hoppa in i eftersom jag inte läst samma kurser. Så då är det bara till att gå om, och det känns så jäkla suurt, jag som inte direkt är nått big fan av skolan heller (är väl visserligen ingen) det känns i alla fall tufft. Att se alla gamla klasskompisar och 93:or om två år ta studenten, så står man där med ett år kvar framför sig. Samtidigt som det kanske är värt att gå ett år extra och att man mår bra och trivs. För det är ju nästan viktigare.. eller det är viktigare.
Funderar då i alla fall på Omvårdnad, Handel (Turism & resor), Frisör eller Samhälle igen då.
Eller ska jag bara köra på det tryggaste valet och ta mig i kragen och stå ut två år till i Järpen? Jag vet faktiskt inte, som sagt.. är så jäkla kluven. Detta blir inte lätt.

Jag vet att alla säger att ''Du måste känna vad som känns rätt och bäst själv'', men har nån någon erfarenhet av dessa linjer eller nått tips, tar jag väldigt gärna emot dom!


Kommentarer
Postat av: sofie

aw baby! det kommer bli bra ska du se! någon plats borde det ju finnas på samhälle ju :O jag menar, du har ju redan läst ett år i järpen då borde det ju inte vara några problem att byta? Och om de bara handlar om en liksom.. Hoppas du kommer fram till rätt beslut gumman, kom ihåg att jag finns här jämt! det är bara att kommma till mig om du vill prata :) och det skulle verkligen vara så jävla kul om du flyttade till stan :D <33

2010-08-24 @ 19:38:50
URL: http://sofieejohanson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan fin blogg =) Jag är ute efter att kolla nya bloggar jag kan börja följa och läsa som jag tkr sprider bra information ute i bloggvärlden och din verkar toppenbra=) har du tid över så kika gärna in på min blogg som handlar om min vardag och mitt liv i allmänhet =) gillar du bloggen kanske vi kan börja följa varran genom bloglovin =) kramar Zeko!

2010-08-25 @ 17:43:44
URL: http://plusa.blogg.se/
Postat av: minna

julia, jag går om nu så kommer ta studenten ett år efter alla andra 93, grejen är att man hackar upp sig på att "fan, jag kommer ta studenten ett år efter mina kompisar" och det är inte de viktiga. Jag älskar min skola och linje. så att gå en linje du trivs med och ta studenten ett år efter kompisarna, är lätt värt de! du ska ju trots allt gå gymnasiet i sammanlagt tre år så bäst att man trivs lixx:)

2010-08-26 @ 14:35:21
URL: http://minnahedman.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja, veta vad som är bäst själv. men man ska ju inte förstöra någon annans liv bara för det...

2010-09-14 @ 12:39:07
Postat av: Anonym

Hej U!



Själv gick jag Omvådnadsprogrammet. Där tycker jag att man kan gå om man är mycket intresserad av det. Annars blir det skittråkigt. Det som har vart bra med den linjen för min del är att jag lätt har fått jobb. Men om jag sedan trivs på jobbet är en annan sak.



Om jag var du skulle jag kanske gå turism eller frisör. Gymnasiet är inte hela livet.

Kram! ;P

2010-09-20 @ 12:17:05
URL: http://tanyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se