Isolerad.

ÅH! Jag är så jävla arrrgg! och besviken, fast mest arg! Den här hålan altså.. - Järpen suger enormt! Vill bort här ifrån NU!!!! Direkt efter gymnasiet då.. då sticker jag, det kan jag lova er!

Hah ni undrar nog varför jag är rätt pissed off egentligen, så nu ska ni få höra, öppna era ögon och öron eller vad ni nu vill..
Ingen kan väl ha gått miste om att jag är sjuk? Har varit det i över än vecka och är fortfarande inte bättre. Så idag bestämde jag mig för att ta en väldigt krävande promenad ner till HC eller sjukstugan som vi kallar det här i våran kära lilla by, hah ser ni? bara första grejen.. vi har inte ens ett sjukhus här! värdelöst. Hursomhelst så klev jag upp rätt tidigt imorse och pallrade mig iväg vid nio snåret. Väl där fick jag ungefär det här in my face ''Jaha, du bara kommer du, jag tror faktiskt inte vi har tid för dig'' Då sa jag bara: ''Men hallå, kolla på mig! ser jag frisk ut eller? jag har mått sämst i en vecka och behöver hjälp!'' lite desperat, men det var det jag var så, och det funka. För då fick jag en tid vid klockan 11 av tanten. Så då va det bara att gå hem igen, inte kul på en fläck att gå ute en massa när man har feber och inte användt benen på en vecka, men så var det. Klockan 11 befann jag mig återigen @ Hälsocentralen. Fick dock vänta kärt en HEL timme på att nån skulle hjälpa mig. Så klockan 12 kom det en annan tant (jobbar bara tanter där) och tog lite prover på mig. Sedan kom det en lång väntpaus igen, och efter.. ja vad vet jag? tappade tiden, brydde mig inte till sist, en lång stund i alla fall. Kom det två snubbar och tog hand om mig. Och vad kom dom fram till då.. hmm! Ungefär.. Ja, vi ser att du är väldigt sjuk, det är ingen tvekan om den saken, det kan vara några allvarliga saker, men det kan också vara ofarligt. Assså vafan, får man ens säga så som doktor?! Fast jag kallar inte ens dom doktorer, det är dom inte värd. Sen snackade dom på om en massa sjukdomar, fast mer med varandra än med mig, jag trodde jag skulle tuppa av där inne, allt börja bara snurra.  Dom avslutade i alla fall med att dom inget kunde göra, men om det blev värre eller inte gick över om en vecka eller mer så är det förmodligen körtelfeber eller nått allvarligt men tills dess skulle jag bara vara hemma såklart och äta , dricka och sova. Men hallå jag kan ju inte ens ätaaaa :( åh det gör så ont och jag hatar det här! vill inte vara sjuk! varför just jag? samtidigt som att jag är ju hellre det än att nån annan människa är det, hjärtegoda jag. Men ändån! Varför kunde dom inte bara ge mig lite penicillin!? uscha vad jag blev på dåligt humör.

Avslutar den här långa texten av skit med att nu tänker jag isolera mig, tänker inte gå ut eller göra nånting. Ligger här nerbäddad med täcke och min gröna mys filt, rullgardinen så nerdragen som det bara går, och med stängd dörr, ingen är hemma, men dörren är stängd. Ligger här i mörkret. och här tänker jag ligga i en vecka. Så får vi se Doktorn, eller jag menar.. vad ska man säga? Vårdaren? om du har rätt och att jag är på topp då. Hoppas du har rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se